tréninky oddílu BMX probíhají ve sportovním areálu STaRS Třinec na dráze bikrosu,
vedle fotbalového hřiště.
neregistrovaní registrovaní
úterý 17:00 hod. – 18:30 hod. úterý 18:20 hod. – 20:00 hod.
čtvrtek 17:00 hod. – 18:30 hod. čtvrtek 18:20 hod. – 20:00 hod.
Další informace: předseda oddílu Radek Pán – tel.č. 737 155 919
činnost oddílu je podporována firmou
Historie oddílu
Bikros klub vznikl v roce 1986 ve Vendryni, kde byla také postavena první trať. Jezdili se na ní tenkrát maximálně okresní přebory, dva tři závody ročně na které přijelo třeba i sto jezdců. Klub jezdil pod hlavičkou AMK Třinec (Automotoklub Třinec), který byl touto minulou organizací řízen a částečně i financován. Závody se jezdily na trati, která se dnes vidí spíše na motokrosových závodech (někdy i plná bahna). Skoky na kolech se prováděly stylem “čím dál tím lépe” – jelikož mnohdy byla trať opravdu těžce sjízdná bylo lepší skákat co nejdál.
Zajímavostí byly závody konané ve volné přírodě nazvané ” ENDURO”. Jak název napovídá systém závodů byl stejný jako u motorek. Několika kilometrový úsek (např. Javorový – Ostrý) se skládal s několika “erzet” (rychlostních zkoušek), kde všechny časy etap se zapisovaly na štítek nalepený na přilbě závodníka. Kola byly ocelové BMX z Velamosu a žádná přehazovačka nehrozila, takže opravdu šichta. Na organizaci takových to závodů bylo zapotřebí opravdu hodně ochotných a schopných lidí.
Pozemek, kde se nachází dnešní trať, je ve zdejším sportovním areálu STaRS. Klub tyto prostory získal v roce 92 a parta nadšenců, kteří od bikrosu neodešli, díky pochopení města, které se chytilo stavby a za velkého přispění Třineckých železáren, jež navezli materiál, začala vlastními silami stavět trať.
od roku 1999 je oddíl registrován a veden pod TJ TŽ Třinec s jejíž podporou a podporou města nadále vykonává činnost, organizuje závody a vede členskou základnu mladých bikrosařů.
Trať patří mezi nejdelší v ČR, zatáčky jsou vybetonované, což má velikou výhodu, že se deštěm nesmyjí. Startovka je automatizovaná s LED semaforem s pístovým ovládáním rampy.
Trať se skoro každý rok přestavuje a upravuje. Klub ročně organizuje různé úrovně závodů, od českého pohárů přes moravskou ligu až po závod MČR.
V roce 2013 proběhla rekonstrukce a obnova startovací rampy, která měla premiéru na závodech Moravské Ligy 28.9.2013 .